FAQ

Har ni öppet köp/ångerrätt?
Ja, vi erbjuder öppet köp och full ångerrätt för privatpersoner. Om du inte är nöjd med en vara har du rätt att skicka tillbaka den inom 14 dagar räknat från dagen du mottagits varan / aviserats varan. Vi krediterar beställningen och återbetalar pengarna. Returrätten gäller inte beställningsvaror, reavaror eller varor som specialtillverkats specifikt för en kund. För företag tillämpar vi returrätt i 10 dagar från leverans. Alla returer måste först godkännas av oss via e-post. Returen måste alltid skickas tillbaka till vår address nedan.

Allabeslag
De Geersfors 25
591 98 Motala
Sverige

Vilka betalsätt erbjuder ni?
Vi erbjuder både kortbetalning med Visa och MasterCard, fakturabetalning och direktbetalning via ett flertal banker. Vi samarbetar med Klarna som är ledande inom betallösningar i Norden.

Är det säkert att betala med kort på Internet?
Vi använder Klarnas betalsystem som är certifierat enligt PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Med hjälp av Secure Socket Layer (SSL) skapas en säker och krypterad förbindelse mellan din dator och Klarnas betalningsserver. Överföringen sker tryggt utan att obehöriga kan komma åt någon information. Allabeslag lagrar heller aldrig några konto- eller kortuppgifter. Vid betalning på internet använder Klarna Secure Electronic Transaction (SET), som är en internationell säkerhetsstandard för onlinebetalningar. För mer information se www.klarna.se

Tillkommer det några avgifter på min beställning?
Vi erbjuder alltid fri frakt och du betalar bara för dina varor.

Är det samma kvalitet på era beslag som hos andra återförsäljare och butiker?
Ja, vi vidaresäljer endast märkesprodukter och högkvalitativa produkter. Vi genomför noggranna kontroller av produktkvaliteten och har en nära dialog med alla våra leverantörer.

Hur lång är leveranstiden?
I normala fall levererar vi 1-3 vardagar efter beställning.

Är det möjligt att få expressleverans av produkter?
Ja, vi kan ordna det mot ett frakttillägg. Mejla oss på info@allabeslag.se

Kan jag hämta eller titta på produkterna på ert lager/butik?
Nej, inte i dagsläget. Vi har ingen fysisk butik och inte möjlighet att lämna ut produkter direkt från vårt lager.

Har ni alla produkter på hemsidan i lager?
De allra flesta produkter finns i lager och kan skickas direkt, antingen från vårt egna lager eller från våra grossisters lager. I undantagsfall kan produkter vara tillfälligt slut i vilket innebär att leveranstiden blir något längre. I så fall meddelar vi det i samband med beställningen.

Följer det med skruv till beslagen?
Ja, vi skickar alltid med skruv för standardmått på luckor och lådor (16-19 mm). Ange vid beställningen om du har behov av skruvar för andra mått.

Skickar ni ett kolli- eller sändningsnummer så att man kan se var försändelsen befinner sig?
I normala fall skickar vi produkterna som brev vilket innebär att det inte är möjligt att spåra försändelsens exakta position men samtidigt sker leveransen snabbare på det viset. I vissa fall använder våra grossister distributionsfirmor och då kan det vara möjligt att spåra paketet. Mejla oss på info@allabeslag.se om leveransen dröjer så hjälper vi till.

Vad innebär cc-mått?
Det är det exakta avståndet mellan de båda skruvhålens mittpunkt på ett beslag.